Snabbkurs i cocktailkunskap!

Idag har jag tränat personalen på restaurangen Jarrod & Rawlins. När de har valt att få träning i "Mixology -level 3, Creating your on cocktails", då tar man nästan för givet att de man ska träna är bartenders. Men när jag ställde frågan vilka av de som var bartenders blev svaret:

"Ingen. Vi är serveringspersonal."

Okej...
Nästa fråga:
Har någon provat på att stå bakom baren någon gång?

"Nej..."

Alright... jag stod alltså inför en uppgift att utbilda 7 servitörer och servitriser till bartenders på 2 timmar. Iiiiinte helt lätt. 

Efter att ha gått igenom grundläggande saker så som barutrustning, barteknik, klassiska cocktails och vad som går ihop med vad, löste sig situationen förvånansvärt bra! Cocktailsen de sedan fick mixa ihop blev supergoda och mitt budskap "Think outside the box" gick verkligen igenom! Personalen hade jättekul och tackade mig flera gånger om för utbildningen :D

Kanske hela gänget har sadlat om till bartenders inom kort!

Alltid lika kul att inspirera andra!

Cheers!
xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0