Langkaaawiiiii

Då va min lilla Malaysia-trip över och jag måste säga att det e sjukt skönt att va tillbaks i Phuket igen!

Tanken var ju att jag skulle glassa på en båt i 10 timmar ända här i från Phuket ner till Langkawi.
Så blev icke fallet.

Det började med att jag blev väckt typ en timma för tiden för att chaffisen som skulle hämta upp mig inte fatta var han skulle..! Tydligen blev det bråttom också så min frulle blev en toast på 7/11. Tur att jag inte visste då att den toasten skulle bli min enda matinkomst på resten av dan... :P

Att minibussen inte var på väg mot piren i Phuket Town förstod jag först när bussen körde över bron till fastlandet. Första tanken var så klart att jag klivit på fel minibuss, men tydligen skulle jag inte gå på någon båt förrän vi va nere i Trang!!! Och den resan skulle ta drygt 4 jävla timmar.
Jag var INTE munter.

Om man dessutom har festat kvällen innan och sätter sig och rättar prov i en minibuss som skumpar på en slingring grusväg i bergiga Krabi, fixar inte riktigt magen det.
Då spyr man.
Tur att man hade en påse till hand i alla fall.
Chaffisen va snäll och stannade bussen, lät mig kliva av och spy lite till och gav mig sedan vatten.

Väl på båten tog jag fram stekaroljan och pressade framme i fören. Galet fina öar där nere. Kameran hade jag i huggsta hugg men SJÄLVKLART gick den inte sätta på då jag SÅ KLART hade glömt batteriet som låg kvar hemma i laddaren...
Ååååååh, typiskt!!

Efter en resa på ca 10 timmar var jag äntligen framme i Langkawi. Passet blev stämplat och allt gick som det skulle. Blev visad ett guesthouse där jag betalade ca 80 spänn och det va ju överkomligt tycker jag!

Kvällsmaten blev en äcklig moussaka på en arabisk restaurang med tort pitabröd till. Sen gick jag och la mig och såg fram emot en skönhetssömn för att sedan bli upphämtad klockan 8 och åka tillbaks till Phuket.

Klockan 07:00 knackar det på dörren och en tant skriker HURRY HURRY! It´s 8 o'clock!!
Jag hade lust och ge henne en smäll och säga att den e ju fan bara 7!!

Jag hade dock missat den lilla detaljen att Malaysia är en timma före...

Båten hann jag dock med och resan tillbaka till Phuket gick förvånadsvärt bra förutom en liten incident med motorn på båten som blev relativt snabbt lagad igen.

Passet e stämplat, proven e rättade.
Jag e redo för ännu en skolvecka!

Wooohooooo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0