På tåget mot Vänersborg

Min resa genom Sverige börjar dra sig mot refrängen och jag sitter nu på tåget hem till Vänersborg.

 

Måste säga att jag är sjukt nöjd med min road trip och även om timingen inte matchade alla tänkta vänner så hanns det ändå med en hel del trevligt folk!

 

Som tidigare nämnt spenderades några dagar i sommarstugan på den lilla ön och jag, Marty och mamsen passade på att bada bastu för att sedan ta oss årets första svenska dopp! Vattnet va dock inte fullt lika varmt som i Thailand och Malaysia...

Stockholm några dagar senare var så klart toppen då jag blir mer och mer säker på min kommande hemort för varje gång jag kommer dit. Känns liksom galet bra att va där, och tur är väl det. Martina och jag hann inte riktigt med allt vi hade tänkt (Djurgården, Skansen, Grönan, Miss Li…), men vi hade det väldans trevligt ändå! Torsdagskvällen blev lugn med picknickmys vid Norrmälarstrand. Där träffade vi Becca!


Efter vår picknick i den gröna begav oss jag och Martina till högre höjder, närmare bestämt till Skrapan på Söder.  Och himlen därtill heter baren där uppe som serverade oss underbar utsikt och välgjorda fantastiska drinkar!

 

Och himlen därtill

Underbar utsikt

Fredagskvällen blev lite mer livad, började på Vapiano och slutade på Hell´s Kitchen. Där emellan hann vi med Hotellet, Collage, Sturecompangiet och V (där vi för övrigt fick oss en liten glimt av självaste Zlatan! Tyvärr dock ingen bild.. :P ).

 

Efter Stockholm åkte Martina hem till Växjö och jag flög ner till Kalmar! De flesta pluggpolare här har tyvärr flytt sin kos men några från Byttangänget träffade jag iaf! Oturligt nog blev jag sjuk i måndags och låg utslagen heeela dan. Dötrist. Men nu är jag på bättringsvägen!

 

Midsommar kommer firas ute på Smögen och att det kommer bli fest då, kan ju ingen undgå!

 

Skål!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0