Vänersborg i Bangkok

Det är inte ofta man får besök här i storstan men igår var det ett mycket välbekant ansikte som efter 55 timmars restid äntligen nådde fram till Bangkok! Jag mötte upp Linda och hennes två kompisar Linda och Alexandra på Khao San Road!


Superkul och träffa lite Vänersborgare :) Hoppas ni enjoyade mina sightseeing-tips ;)

Att Khao San Road inte är något att hurra för kände jag ju redan första gången jag var där. Men när jag kom dit igår kände jag nästan obehag. Jag vill inte att alla backpackers som kommer hit ska få se denna syn av denna annars skithäftiga stad! När jag klev ur taxin kändes det som jag klev in på en katastrofal cirkus. Det är svinit, det är skräpigt, för många försäljare, för många tjatiga försäljare, för många försäljare som säljer trägrodor med irriterande lätljud, djur behandlas illa, barn springer runt för sent på kvällen, och så klart det eviga pingpong-tjatet... "ping-pong show, ping-pong show..!!", klickar i ena örat, klickar i andra örat, och man har bara lust att grabbar tag i nåt stort att drämma till de med.

SÅ, nu fick jag ut mina agressioner över denna av någon anledning kända gata...

Hur som helst var sällskapet väldigt trevligt och jag hoppas ni får underbara tre resemånader!!!
Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Marcus

Ähh...sluta klaga på risgatan. Kan vara trevligt där, trots grodorna.

2010-02-05 @ 09:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0