Back in the States

Som ni kanske vet drog jag och mamsen på en liten semestertripp till USA förra veckan för att hälsa på släktingarna i Reading utanför Philadelphia. Mamma var nog en smula nervös men kände sig lugn när vi äntligen satt oss på planet efter att ha suttit och väntat vid fel gate och undrat över varför de boardade så sent...
Jag och mamsen på flygplatsen. Pratar med pappa och gör honom lite mer avundsjuk på att han inte kunnat följa med...
Släktingarna (som bor i ett och samma hus) består av min mormors kusin Dale, hans fru Kaye, en av deras fyra döttrar Pam, hennes man Joe och deras 7(!) döttrar: Jessica, Christina, Elizabeth, Brooke, Miranda, Chelsea och Melissa. Det var tre år sen jag träffade de sist och det märktes så klart särskilt tydligt på de minsta barnen, särskilt Melissa som var betydligt pratgladare som 5-åring än som 2-åring... Dale och Kayes övriga tre döttrar Barbara, Sandy och Janet + barn kom på besök dag nummer två. På eftermiddagen blev jag dock i ovanligt dåligt skick och låg och spydde istället för att vara social och trevlig när vi åkt hela vägen över Atlanten för att träffa dem... Inte riktigt okej...
Firar Janet 50 år
Och mamma 50+ ;)

Gummitanten Kaye 72 år..!  Min idol.
Lite kubb hanns med också innan jag spydde. Mamma hade släpat med spelet från Sverige och som tur var var det mycket uppskattat bland amerikanarna!
Och lite flairuppvisning på baksidan lyckades jag också med
Killarna tyckte det va lite svårt...
Efter ett dygn var jag på benen igen och firade min friska mage med lite shopping.
På fredagen skedde ännu ett kärt återseende då min vän Mia också befann sig i USA (lång story, men föräldrarna till hennes amerikanska pojkvän Andy som hon träffade på Nya Zeeland bor så klart i lilla staden Reading och just den helgen var hon inte ute och seglade med Andy utan hälsade på hans föräldrar... hmm... världen är liten). Mia hängde med oss hela helgen och det blev shopping på outlet, heldag med båten på sjön Blue Marsh med wakeboard, grillning och hopp från klippor, middag på mexikansk restaurang samt brunch på restaurangen Ranch House som Andys föräldrar äger.
Shopping
Miranda provar armband
Alla tjejerna (utom Chelsea) trötta efter en dag på outlet
Riktigt sköna sängar på IKEA...
Jag och Mia provar sofforna
Gänget
Barhäng
Jag älskar Mia's Jurassic Park-bil :) "Det känns som man kör i en djungel men på motorvägen!"
Heldag på båten. Underbart :)
Wakeboard time!!
Mia stylade :)
Jess också
Årets kort. Klockrent!
Måndagen blev höjdpunkten då jag, mamma, Dale och Pam åkte till NYC :) Mycket imponerande cred till Dale som är 81 år och körde nästan 3 timmar till NY, gick runt på Manhattan en hel dag och körde 2,5 timmar tillbaka igen..! Jag deckade så klart i bilen hem. För mig var detta fjärde gången i NYC men första för mamma och jag tyckte därför det va kul att visa henne denna fantastiska stad som definitivt måste upplevas och ses med egna ögon.



Sko-shopping!!


Ground Zero


Namn...

Bilder...


Rockefeller Center

Schyst utsikt från "Top of the Rock"

Empire State Building

Central Park

Hela gänget

Tillbaka på marken...
Sista dagen i USA tog vi det bara lugnt och avslutade semestern med en middag på T.G.I. Friday's. Efter en lyckad hemresa var vi tillbaks i Sverige igen och för mig väntade en showkväll på Byttan med ingen mindre än Magnus Betnér!
xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0