Soooo boooring (?!)

Anledningen till att jag valde Thai Cultural Heritage är helt enkelt att jag ville lära mig lite om Thailand nu när jag ändå ska vara här ett tag.

 

Däremot förstod inte läraren varför vi (jag, två kineser och en japan) hade valt kursen för den var enligt henne totalt ointressant och astråkig och att hon mycket hellre skulle vilja skriva ett arbete om sexturism istället.

 

Varför är hon då lärare i kursen????

 

I kursen ingår en field trip till en tempelby i norra Thailand vilket jag tycker skulle vara jätteintressant. Den skulle tydligen också vara tråkig (?!?!). Vi skulle välja varsin plats/byggnad eller vad det nu var, ta reda på fakta om den och sedan berätta för de andra när vi var på plats. Vi fick några alternativ att välja på och läraren vägrade berätta vad det var för någonting och sa på ett riktigt otrevligt sätt att det bara va och ta nåt.

 

Jag antar att jag kommer pina mig igenom kursen på grund av henne och därför bestämde jag mig för att byta kurs. Så nu blir den Electronic Business istället.

Tack gode gud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0