Roadtrip

Den senaste veckan har jag mer eller mindre fått känna på backpacker-livet då jag har gjort en liten roadtrip från Kalmar till Vänersborg via Växjö, Halmstad och Göteborg men mina tusen väskor som resesällskap...

Första stoppet var som sagt i Växjö där jag hälsade på Martina! Där hanns det med bodybalance, utgång och filmkväll (Lukas Moodyssons "Mammut", riktigt bra film!). Vi kom fram till att vi nästan inte sett varandra på ett år men att det ändå kändes som om det var igår. Skön men konstig känsla det där.

Martina och hennes kompis Josefin


Nästa stopp blev Halmstad där jag mötte upp Josefin som precis börjat känna på studentlivet! Lite sightseeing i Halmstad blev det och efter att funderat på att ta en cykeltur till Tylösand kom vi på att det var nog skönare att se en film istället. "The Beach" fick det bli, mest för att jag måste ju ha sett filmen innan jag också tar mig till paradisön...
Ingen helg i Halmstad utan fest och fest blev det! Efter en tjejförfest med Tacos och en katastrofal fotbollsmatch fortsatte festen på "Morfars" (otroligt otippat namn.. haha) och sedan på "Gastons". Galet trevlig kväll, I like Halmstad :)
Snygga Jossi

Kikar fotboll

Telefonkiosker? Finns dem??..



På vägen från Halmstad till Vänersborg blev det även ett litet stopp i Göteborg där jag tog en fika med Elin! Sen bar det äntligen av hem till mamma och pappa som nu kommer få ta hand om mig en hel vecka innan jag sticker iväg igen... puh!

xoxo


Kommentarer
Postat av: Anonym

sötnöt!!! kul att få ha dig här ett par dagar :) nu har jag lyssnat på infinity och är så taggad för min utekväll i lund!! ha det underbart nu, är det idag det smäller? ta hand om dig och ha det galet!!!

pussar och krmar och kärlek!!!

2009-10-16 @ 14:51:33
URL: http://martiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0