Brandsläckare?? Någon??

Visst är maten stark här i Thailand men än så länge har vi lyckats få lagom mängd krydda på våran mat. Jag gillar stark mat, och även om det blir lite för stark än vad jag egentligen klarar av försöker jag gärna hålla masken så länge det går...

Jag beställde en curryrätt på skolan igår. Damen som stod bredvid mig (som faktiskt var hyfsad på engelska) tittade konstigt på mig och sa: ”Are you sure you're gonna eat that?? It is very spicy..!” Jag log mot henne och sa att jag gillar stark mat. ”But, it is really spicy!” Jag tänkte för en sekund att jag kanske skulle ändra mig och ta något annat men man kan ju inte va chicken heller. ”I will try anyway” sa jag och hon tänkte nog ”lycka till tjejen...”

Faktum är att de första tuggorna inte var så starka och rätten var verkligen jättegod! Sen var det som att alla kryddor exploderade på samma gång och samtidigt som jag höll god min sipprade jag på min iste som jag hoppades skulle göra underverk. Det gjorde den inte, jag hoppades istället att någon skulle stå beredd med en brandsläckare i närheten. Det gjorde det inte heller.

 

Jag klarade faktiskt inte äta hela rätten. Damen hade rätt. Men jag blev faktiskt mätt så jag skyller på det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0