Back in BKK

Tur i all otur är i alla fall att jag har fått byta boende. Lägenheten ser densamma ut som innan men är betydligt fräschare och ligger på 6e våningen i byggnaden bredvid. Jag kommer lägga upp bilder när jag pimpat till den lite för just nu är den rätt trist.

 

Skolan har börjat denna veckan och man kan lugnt säga att det har varit en mjukstart. Alla lektioner har än så länge bara varit introduktioner där läraren berättat lite översiktligt om vad det är vi ska kunna efter terminens slut. Verkar riktigt soft. I en av kurserna ska vi tydligen få åka på en resa till någon resort nånstans. Ingen aning om var eller när...

 

På universitetet bär alla skoluniform och det inkluderar även oss utbytesstudenter. Vit skjorta och svart kjol. Helst också svart eller brunt skärp till samt ett par pins och specialknappar som man köper till. Bildbevis kommer inom kort! Egentligen hjälper inte uniformen oss att smälta in eftersom vi är de enda blonda på hela skolan... (och då är Frida ändå brunhårig...) Jag skulle även gissa på de enda blonda i hela området. Det är inte så att folk direkt undviker att titta...

 

Att det är billigt här i Thailand är ju ingen nyhet, men en god mättande lunch på skolan kostar verkligen 25 bath. Det är typ 5 spänn. :)

 

Imorn har vi nog tänkt oss en sväng till det stora köpcentret MBK och till helgen ska vi checka läget på Koh san Road! Om tre veckor planerar vi ö-liv igen (förhoppningsvis utan ovälkomna manetöverraskningar...), då är det dags för full moon på Koh Pan Ngang. Vi ska i alla fall kika på hur mycket flygbiljetter och sånt kostar. Vore kul att komma iväg eftersom detta nog blir enda chansen att uppleva denna omtalade fest eftersom skolan annars står i vägen.

 

Hoppas allt är bra med er där hemma! Hör av er om ni har vägarna förbi Bangkok! Jag har både mitt svenska och mitt thainummer (nedan) så skicka ett mess! :)

 

+66846639574

 

Kram kram!

<!-- @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } A:link { so-language: zxx } -->

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0