Nya favoriter: USA och Belgien

Två personer som är värda att nämna är USA och Belgien. Vi kallar dem så eftersom vi inte riktigt vet vad de heter egentligen... Och nu har det gått lite för lång tid för att man ska kunna med att fråga...

Hur som helst är dessa två otroligt faschinerande.

Vi vet att Belgien är 38 år (efter en chock när han sa det... hade gissat på högst 30), USA är än så länge okänd. Skulle tippa på att han nog kan va ungefär nåt liknande.

De har båda bott här i Thailand i 3 år och jobbat/jobbar som engelskalärare. Nu har de fått för sig att börja plugga istället och började nu första året på turismprogrammet. Hade jag inte vetat hur de såg ut, bara hört de på band eller nåt, skulle min åldersgissning för de båda vara ca 12 år. Detta av anledning till att de är ovanligt.. dumma i huvudet... (får man säga så?!). Okej, korkade kanske låter bättre.

Men de gör allt de kan för att verka smarta. USA är värst. Efter varje mening läraren säger räcker han upp handen och börjar meningen: "So you mean that..." Och så drar han en sammanfattning av vad läraren just sa som han tycker låter bra. Fast han fattar egentligen inte. Belgien är nog snäppet smartare och brukar fylla i vad USA egentligen menar.

Belgien bor tyvärr där vi bor. Här om dagen satt jag vid datorerna nere i receptionen och ser i ögonvrån att någon står i dörröppningen med öppna armar och världens största leende på läpparna. Jag tittar upp och ser att det är Belgien som utbrister glatt "HELLOOO!" Jag ler och hejar tillbaka och låtsas vara trevlig. Sen går han och sätter sig vid datorn bredvid mig nynnandes på "Rudolf med röda mulen".

Vilka stjärnor det finns i denna värld... Man slutar aldrig förvånas....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0