Minisemester

Ett rekordlångt jobbuppehåll som varade i nästan 4 dagar gjorde det möjligt för mig att åka upp till Värmland och hälsa på släkten och njuta av några dagar i sommarstugan! 

Nio timmar på ett tåg var inte och hurra för, speciellt inte när det avgår från Kalmar C klockan 07.07 på morgonen och man slutade jobbet 03.00... Jag hade desstuom varken packat eller fixat färdkost när jag kom hem runt 03.20... Fortfarande sovandes lyckades jag på min cykel ta mig ner till stationen vid tjugo i sju och hinna med tåget. Väl hemma hos brorsan i Karlstad på söndag eftermiddag blev det hemkörningspizza och Beck. Sen somnade jag gott.
På måndagen körde brorsan och Fanny mig ner till Årjäng och sommarstugan. Dagen regnade och blåste bort men jag sov mest hela dan ändå så det gjorde inte så mycket. Trött?! Jag?!... Sen blev faktiskt solen på bättre humör och lyste på oss hela tisdagen och jag låg och gassade i en solstol heeeela dan :)








För att slippa 9 timmar tillbaka till Kalmar igen var pappa så snäll så han tog med mig och mamma på en lite flygtur! Vi nådde Kalmar på 1 och en halv timma. Perfa :)

Kalmar



Och nu är jag alltså tillbaka i Kalmar igen. Gårdagens jobb på Byttan blev lite annorlunda än vanligt då jag varierade mig med att jobba utanför baren. Hjälpte till att bära glas och hämta is och sånt, men det va inte så mycket folk så jag minglade runt ganska mycket också :) Soft!

Idag är jag ledig (igen..!) och har tillbringat dagen nere i Kalmarsundsparken och på stan och ikväll blir det filmmys. Btw, när jag va inne på videobutiken blev jag attackerad av paparazzi med fetaste kameran och en snubbe som började ställa frågor om varför jag hyrde film, varför jag inte laddade ner på internet, om jag hyrde film ofta, vilken film jag hade hyrt... Förhoppningsvis får jag aldirg reda på i vilken tidning den där intervjun hamnade i....

Puss, L



Kommentarer
Postat av: elin.e

låter som en finfin helg lisa!

2009-07-30 @ 20:27:25
URL: http://elineeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0