Lekparken :)

Man blir alltid som ett barn på nytt när man får springa runt bland åkattraktionerna på en nöjespark! Jag och Frida åkte nog det mesta på Siam Park igår men favoriten är ändå den här!

Grymmast!
Inte vidare värst grym var dock den första rollercoastern vi åkte. Den har precis samma bana som HangOver på Liseberg hade, fast man åker på rälsen istället för under den.  Eftersom jag diggade HangOver tänkte jag att jag skulle gilla denna också, och det hade jag nog gjort också om jag hade suttit fast...!
När man sätter på sig säkerhetsgrejen man har över sig brukar den ju oftast va lite lös innan attraktionsgubben kommer och trycker till den precis innan åkturen börjar. Men tydligen gick den inte trycka till hårdare!! Jag brukar inte va särskilt nervös när jag ska åka, förutom det där vanliga pirret så klart. Men den här gången var jag skitskraj och va typ säker på att jag troligtvis inte skulle sitta kvar i stolen när turen var över... Lyckligtvis satt jag säkrare än jag trodde och kunde med en lättnads suck kliva ur tåget när åkturen var över...

Något som är helskumt med Siam Park är att man inte får någon riktig nöjespark-känsla. Parken är stor, i och för sig under uppbyggnad, men ändå stort utbud, häftiga åkattraktioner och riktigt nice vattenland med världens största vågpool (Guinness World Records). Men det finns inga människor där!?! Självklart är det sjukt skönt att slippa trängas och köa, men det är ändå människorna som gör stämningen! Man hör inget sorl av prat och skratt och väldigt få skrik från attraktionerna, det är typ tyst förutom lite konstig tivolimusik som spelas i bakgrunden. Lite läskig stämning faktiskt! Hur som helst rekommenderar jag att åka dit! Vem vill inte ha en hel nöjespark för sig själv?! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0