Cocktail mixing

Tur att den här dagen slutade bättre än den började.

Min klocka på datorn hade fått för sig att gå en timma fel idag vilket resulterade i att jag kvart i 3 satt i godan ro och väntade på att klockan skulle bli kvart över 2 (?!!).

Jobbet började klockan 3.

AAAAAAAAAAAHHHH!!!

Som tur var hann jag och restaurangen jag skulle undervisa på idag (Social) ligger bara en gata ifrån där vi bor.

Träningen var kul och lite annorlunda idag då jag inte bara stod och snackade teori utan även visade de lite praktik i baren! Dagens lektion handlade om cocktailhistoria och jag gick igenom hur man blandar till klassiker som Manhattan, Mai Tai, Singapore Sling, Mojito, Dry Martini, Margarita, Cosmopolitan osv. Mycket uppskattat!

Imorgon blir det drinkblandning igen gånger 2. Först ska jag undervisa i kreativitet och barpersonalen på morgondagens restaurang (Library) ska få komponera ihop sina egna påhitt. Sedan ska jag själv hoppa in i baren tillsammans med Maya, Chanond och Oak då det kommer vara så kallad "Bar night". Detta innebär att vi tränare kommer jobba i baren på en av våra restauranger (7atenine) och bland annat pumpa ut 4 cocktails som vi hittat på till denna kväll samt ytterligare två bar nights nästa vecka och veckan därpå. Temat för morgondagens bar night är "Alice in the Wonderland".

För er som fryser där hemma och är buttra över det kassa vädret kan jag trösta er med att det inte är så soligt här heller. Har regnat varje dag sen jag kom hit mer eller mindre, så det blir inte så värst mycket solning för mig =( Jag och Maya planerar däremot en liten ö-trip till Perhentian Islands nästa helg så vi hoppas på att det är DÄR solen befinner sig!!

Puss och kram till er alla!

(Nu är jag hemma om exakt 20 dagar!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0