Söndag 4 juli 2010

I’m back.

 

Det är nåt speciellt ändå med denna ön. Känns liksom in i hjärtat när man kommer hit. Troligtvis för alla underbara minnen man har härifrån. När jag kom hit andra gången (2008) kändes det som att det hade  gått två dar sen jag åkte därifrån 2007. Allt var precis sig likt. Nu är det två år sedan jag var här men jag tycker ändå att ”igår”-känslan borde varit den samma. Men nu känns det snarare som det var minst 7 år sen jag var här sist! Mycket är omgjort och av någon anledning hittar jag jävligt dåligt. Men det är så härligt att vara tillbaka :)

 

EBS-teamet jag kommer jobba med nu är verkligen hur bra som helst. Vi är ett svenskt och ett danskt team. Jag, en dansk tjej och 30 snygga och underbara killar. Kan det bli bättre?! Haha.

 

Idag hade vi välkomstmöte för alla elever på skolan. Alla TREHUNDRA elever. Det kommer bli helt galet. Mäktig känsla att gå upp på scenen idag till 600 klappande händer!

 

Jag vill i detta inlägg också nämna den okända detaljen jag skrev om ett tidigare inlägg som jag länge vetat om men inte har nämnt för så många. Nu kan jag inte hålla tyst längre :P

 

Av dessa 300 elever kommer det vara en ”specialklass” på 18 elever (9 svenskar och 9 norskar). Dessa elever är castade av ett norskt TV-bolag som heter Limelight och ett svenskt TV-bolag som heter Titan Television. Det kommer alltså nu under julikursen vara ett filmteam på ca 20 personer som kommer följa denna klassen under kursens gång.

 

Tre lärare är utvalda till att vara ansvariga för denna klass och jag är en av dem tillsammans med Johannes Kinch och en norsk lärare som heter Steinar Jensen. Det som filmas nu ska alltså bli en reality show som kommer heta Bartenderskolan. Detta kommer sändas som en-timmes-avsnitt i tolv veckor med start i september på TV3 i Sverige och Viasat 4 i Norge. Jag har vart så gaaalet nervös inför detta men nu när jag är på plats och träffat producent och TV-team så känns det mycket lugnare! Det kommer nog ta ett tag att vänja sig vid kamerorna men antar man inte tänker så mycket på det efter ett tag. Imorgon är det första skoldagen så nu ska jag ladda med en lång natts sömn. Ska bli underbart skönt. Det har vart jobb jobb jobb ända sedan jag steg av planet för att få färdigt alla detaljer på skolan. Men nu är allting tiptop och vi är alla sjukt laddade för 4 intensiva, roliga och oförglömliga veckor!!!

 

Peace out

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0