Memories

Trots att det nu var drygt 3 år sedan som jag själv gick barskolan så känns det som igår. Fast lite mer erfarenhet har man ju förstås skaffat sig. Man vet exakt hur eleverna känner nu och hur tuff skolan faktiskt är. Vill man lyckas så är det plugg dygnet runt under en månads tid som gäller. Jag tänkte i detta inlägg bjuda på lite nostalgi från när jag själv gick EBS. Här är ett utdrag från ett gammalt blogginlägg som jag skrev då:

 

"Japp, da va forsta veckan avklarad da!

Fem minuter innan klockan ringer pa morgonen slar man plotsligt upp ogonen och en Tom Collins dyker upp i huvudet! Man rabblar drinken sa fort man bara kan: 4 cl gin, 8 cl sour mix, toppas med soda, med is, mixas, grogglas, orangeflag. Sen somnar man om...

Det slar inte fel en dag, oftast ar det ca 5 drinkar pa rad som dyker upp, man rabblar dem och somnar om...

Drinkprov varje dag pa mellan 5 och 7 drinkar, teoriprov varannan dag.

I onsdags gick vi i skolan fran nio till halv sex..! Darefter va det bara och aka hem och plugga jarnet infor megaprovet dagen efter, jag somnade kvart over ett, nastan med bockerna over mig. Sen gick vi upp en timma tidigare och pluggade innan vi gick till skolan...."

 

Här får ni även några härliga gamla bilder!

Jämför centret då...:

...och nu:

Första flairdagen 2007

Första drinken jag lärde mig: Skrewdriver (vodka-apelsinjuice)

Freepourstationen då:

Freepourstationen nu:

Mycket har hänt på 3 år. Jag kan säga att jag är väldigt glad att jag anmälde mig till majkursen 2007.

Probably the best time of my life :)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha! Jag hade glömt bort alla gånger man vaknade och rabblade drinkar. Och vår bar på balkongen! Så himla många minnen som kommer tillbaka nu! Kram!

2010-08-15 @ 14:45:31
URL: http://emelielundqvist.wordpress.com
Postat av: ia

oh, du verkar ha det superhärligt! och fan vad roligt att du ska vara på tv! kommer sitta klistrad! får se om jag dyker upp i oslo och tar en titt, var länge sen jag såg flairing! :)

2010-08-17 @ 07:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0