Living in KL

Installerad i ett nytt land.
Malaysia.
Hade nog en tanke innan om att det skulle vara som Thailand ungefär.
Same saaaame.
Men fel hade jag!

Jag diggar Malaysia än så länge och Kuala Lumpur känns som en mycket trevligare stad än Bangkok. Mindre, renare och modernare. Och folk är bättre på engelska!
I like it a lot.

Än så länge softar vi mest, badar i pool på lyxhotell, shoppar, festar och laddar för fyra veckors arbete med start på måndag. Vi har fått lite grundinfo om jobbet och blivit tilldelade ca 7 barer och restauranger var som vi ska utbilda i service, servering och cocktailkunskap.

Jag bor tillsammans med Maja som jag inte trodde att jag träffat tidigare. Men det visade sig faktiskt att vi tävlat mot varandra i Årets Bartender 2008 på "Förfesten" i tävlingen med speed mixing, speed opening och free pouring. Vi utklassade de övriga 10 grabbarna som var med då Maja vann och jag kom 3a :) Sammanträffande!

Vi bor i en schyst lägenhet downtown och har gångavstånd till det mesta vi behöver.

KL har överträffat mina förväntningar så det här kommer bli GREAT!

Peace out,
xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0