Palmförvaring?

Ett 60-årigt par från Värmland förgyllde min arbetsdag igår. Till saken hör att det på Byttans uteservering står några palmer för att förtjusa miljön. Efter att de frågat hur det går det till med buffén (hur man beställer, hur man får drickan, hur man betalar osv...) säger frun till mig:

(BRED värmländska)
-Ursäkta, jag har e fråga...  (Och det märktes att hon verkligen hade funderat ett tag på den..!)
-? 
-va göri me di där palmera där ute på vintern?? 
-??? 
-tar ni in di här eller? Di klarer väl inte vintern och kylan?? 
-??!?!?? (egentligen vill jag lägga mig dubbelvikt av garv bakom baren) Eh... nae... jag vet faktiskt inte, de står säkert i nåt förråd nånstans. 
(Frun ser lite bekymrad ut, nickar, muttrar lite och går ut och sätter sig. Hennes man följer efter) 

Asså var kom den kommentaren ifrån?!? Så klockrent så den satte sig i huvudet på mig hela dan. Vilken klippa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0