Smile for the camera!

En av de stora skillnaderna på att jobba som bartender på event här i Asien mot bar i Sverige är denna enorma mediauppståndelse. Blixtrar gör det gärna och mycket och då och då får man även en tv-kamera upp i ansiktet och i drinkarna, helst så nära att man knappt kan hälla upp drinken i glaset... En aning ovant men kul så klart! Det är bara att smila och shaka extra hårt och länge; shake-momentet är tydligen kamerornas favoritpose :)

På eventet igår på Nest var temat kaffe och min uppgift för kvällen var att göra Espresso Martini och så klart att flaira så mycket det bara gick. Vad som var lite coolt var att jag stod på sand vilket var lite otippat eftersom Nest är en roof top bar mitt i Bangkok! Dock var det inte helt lätt att se de snurrande flaskorna med alla blixtrar i ansiktet, så jag har ju gjort bättre ifrån mig om man säger så!! Men kul var det! :)

Här på "beachen" stod jag! Detta är taget innan kvällens början och innan baren är roddad.

Johan och en medarbetare funderar ut en plan för kvällen. Helschyst utsikt :)

Kanske inte tidernas bästa kort, men så här såg min bar ut färdigroddad

Johan leker med sprit och eld


På lördag blir det storfest då jag, Frida, Paully och ett gäng till ska på festival! Kommer vara galet mycket folk, galet bra musik, galet bra fest och ja.. allmänt galet helt enkelt! Festivalen heter Culture ONE och lockade förra året 8000 pers! Kommer bli kanon!

Ikväll har jag och Frida vart på vår favvomarknad och shoppat loss. Igen. Jag kom hem med två par shorts, ett linne och en partyväska. Allt detta för ca 170 kronor. Helt överkomligt tycker jag! :) Imorn blir det en till shoppingsväng inne i stan. Har spanat in ett par galet snygga svarta jeans på Zara. Hoppas bara de är kvar!

Ha det gott mina vänner!
Puss och kraaam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0