En helg i Bangkok

I fredags var vi som tidigare nämnt på studiebesök och självklart var det med min och Fridas favoritklass i Hotel and Lodging Management. Studiebesöket ägde rum på Hilton Millenium här i Bangkok vilket jag verkligen inte klagar på! Bilder kommer senare för uppladdningen vill inte riktigt samarbeta med mig idag.

Vi blev runtvisade bland de flesta avdelningarna och fick kika in några olika rum, dock höll de på att fixa med den kungliga sviten så där fick vi inte gå in...

Självklart blev mitt skämt verklighet och vi fick ännu en gång skåda hur man bäddar en hotellsäng. Snubben som visade hade tydligen 4 års erfarenhet. Starkt jobbat killen. I am impressed...

Det bästa på hela dagen var lunchen! Stor buffé med västerländsk mat!! Jag är nog fortfarande mätt om jag känner efter... Visst är thaimaten god, men nu har jag faktiskt tröttnat en smula och blev alldeles såld när jag fick syn på klyftpotatis!! Och salladsbordet... :)

Efter att mer eller mindre rullat ut från hotellet och hem, slocknade jag i en extrem matkoma och vaknade till liv efter två timmar då Frida ringde in telefon. Jag är ju ganska känd för att inte riktigt ha nån koll på hur lång en powernap ska vara... Om tanken börjar på 20 minuter kan det lätt dra iväg ett par timmar eller 3. Eller 4...

På kvällen blev jag och Frida medbjudna av Paully på en partybåt! En kille fyllde år och hade hyrt en båt som åkte runt på floden i ett par timmar. Mycket trevligt måste jag säga! Framförallt kul att umgås med lite thaifolk som snackar obehindrad engelska!! Det är man ju som känt inte speciellt bortkämd med.

Efter båtturen fortsatte festen på nattklubben Naz där nån känd hiphop DJ spelade. Väldigt trevlig kväll!

Lördagen var en lat sådan och lite halvsega efter fredags bravader chillade vi på kvällen med ett par drinkar på Flow-grabbarnas nyöppnade ställe Hyde & Seek som var riktigt bra!! Ännu inte komplett färdigt med alla möbler och så men inom ett par veckor är det meningen att allt ska vara klart. Helt klart ett grymt ställe som jag rekommenderar starkt!

Kommer bli lite jobb också framöver med Flow. Bland annat ett event här i Bangkok för Fashion TV nästa vecka! Spännande :)

Idag är en sån där dag som man har tänkt hela dagen att man ska släpa sig till gymmet fast man vet att det aldrig kommer hända.

Imorn är det ny vecka och nya tag! Då jäklar!

Hur är det med er där hemma?? Fryser ni ihjäl eller?? Lämna gärna ett litet kommentarspår så jag vet att ni lever! :D

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Mia

Tjena!

Det låter som att du lär dig en hel del i skolan, många nyttiga erfarenheter att ha med sig hem.. Haha! På onsdag ska jag o Andy upp till kylan i Reading, ska faktiskt bli skönt med lite omväxling och mysa i en varm fleace!

Hur länge stannar du kvar, blir det SM i vår igen? Njut av Bankok och fortsätt uppdatera! :)

Många kramar!!

2010-01-17 @ 14:16:43
URL: http://miatravel.blogspot.com
Postat av: Anonym

Svar ja. Vi fryser ihjäl.. Det är därför vi inte skriver så mkt. Först måste man värma fingrarna över några värmeljus för att de ska vara skrivdugliga. I MISS YOU HONEY! :D Kul och avundsjukt att läsa din blogg :P Ta hand om dig!!! Var befinner du dig 30 mars - 11 april? Hemma eller away? PUSS

2010-01-21 @ 11:14:03
URL: http://martiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0