Cause you had a bad day...

Idag är en sån där dag som det mesta har gått åt skogen...

Jag och Mackan kom på (eller mest jag...) att man kan ju faktiskt inte åkt från Thailand utan att rida elefant!
Så det gjorde vi!

Fan va överskattat.

Troligtvis valde vi den tråkigaste turen av dem alla i heeela Thailand.
Elefanten gick uppför en grusbacke,
och sen ner igen..! (??!!??)

Att tillägga är att thaisnubben som styrde bjässen satt på dess huvud hela uppförsbacken. Sen kliver han av och tar ett kort på oss med min kamera och kräver 200 bath i dricks!! Fan heller när han inte säger till innan att det kostar 200 jävla bath för att ta ett foto med MIN EGEN kamera.

Efter detta kliver han inte upp på elefanten igen utan går bredvid så jag och Mackan får åka själva. Kändes ju JÄTTEtryggt när thaisnubben kort därefter tänder en joint och börjar gapa konstiga ord/läten (vad vet jag) åt elefanten...

Jag och Mackan funderade seriöst på att hoppa av och GÅ sista biten tillbaka...

Här är iaf bildbevis på spektaklet



Dagen slutar inte här.

Eftersom två elever ska göra om barprovet imorgon krävs vissa inköp. Dessa inköp görs på CARREFORE.

Carrefore är inte vilket ställe som helst utan en stor mataffär, med VÄRLDENS LÅNGSAMMASTE KASSASYSTEM och VÄRDLENS LÅNGSAMMASTE PERSONAL.
Tror nog ärligt att kassasystemet inklusive personal skulle kunna få en V.I.P-sida i Guinness rekordbok. Om någon handlar 20 stycken av SAMMA vara, då måste VARJE jävla grej scannas in för hand I FALL de MÖJLIGTVIS är märkta olika...

Jag går in i affären, handlar FYRA saker, ställer mig i kö.
Kön går så klart långsamt och jag upptäcker att kön bredvid mig är en kö för de som handlat 10 saker eller mindre.
Vad skylten dock egentligen menade var "kön för idioter som springer in och handlar 10 saker eller mindre på Carrefore och tror att de snabbt ska kunna komma ut igen". Detta insåg jag så klart inte förrän jag bytt till denna kö. Självklart var det kassastrul, kassatanten fck springa iväg å det ena efter det andra...

När det ÄNTLIGEN är min tur, då har jag ju så klart glömt och sätta på de JÄVLA etiketterna som ska sitta på frukten och det finns därmed INGEN annan utväg än att jag får gå tillbaka till ingången och påbörja min shopping IGEN!

Arg som ett bi ställer jag mig ännu en gång i kö och hamnar så klart bakom en barnfamilj som STORhandlar.

RIKTIGT bitter åker jag därifrån och åker till barskolan och lämnar av grejerna.

Därefter åker jag hem och blir stoppad av POLISEN och SJÄLVKLART har jag inte körkortet med mig så jag måste BÖTA 300 bath.

Om det nu hade vart så enkelt att jag bara kunde lämna de 300 bathen i näven på Pollen hade allt vart frid och fröjd. Men nej då, jag var tvungen att åka till polisstationen och betala.

För att Pollen skulle va säker på att jag snällt kom tillbaka och visade att jag betalt tog han en deposit på 1000 bath. När jag kommer fram till polisstationen inser jag dock att de 1000 bath var ju de enda pengarna jag hade på mig och får därför åka HEM, hämta mer pengar, och mitt körkort, åka TILLBAKA till polisstationen, betala bötern, åka tillbaks till polisen som stoppade mig och visa honom att jag betalat och få tillbaka min deposit på 1000 bath.

Så JÄVLA omständigt!!

Hur som helst kom jag hem tillslut och för att sätta pricken över i:t på den här dagen blev jag just kittlad under foten av en JÄVLA kackerlacka som nu ligger och dödssprattlar på golvet efter att brutalt blivit mördad av en plastflaska.

Over and out,
nu checkar jag ut för idag.
Punkt.

Kommentarer
Postat av: Eiram

öhh--märker en viss tenden till agression och hett temperament....fniss...tur det är vattenkrig på nyåret så Du får kylt av Dig...fniss

Tyckte dock att Elefanten va fin...

2010-04-12 @ 22:43:04
URL: http://www.langebogard.se
Postat av: Anonym

lilla hjärtat. du är söt du. snart är thai över. då kommer allt vara nytt och spännande igen :) puss love.

2010-04-13 @ 10:31:51
URL: http://martinalennartsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0