Stockholm i mitt hjärta

Det är få städer som jag känner så mycket för som just Stockholm. Och efter den här helgen kan jag inte annat än att längta tillbaka.
Låter kanske konstigt men faktum är jag längtar mer till Stockholmsflytten till våren än vinterhalvåret i Thailand...
Hur som helst, här kommer ett inlägg om helgen i den svenska huvudstaden!

Eftersom Gary har vart här i Kalmar och hälsat på team Sweden (som även han nästan ingick i när vi va i Slovenien) och skulle åka tillbaka till Skottland från Stockholm följde jag med honom upp för att visa honom staden och hälsa på Sajma och Vladi (som pluggar turism på Södertörn och var också med nere i Slovenien. Det blev en liten Slovenia reunion kan man säga).

Vi flög upp i fredags och mötte en glad Sajma på centralstationen. På kvällen blev det en liten barrunda som började på East, via Snaps för att avsluta på uteserveringen på Hiltons Eken som jag för övrigt verkligen kan rekommendera. Ganska litet, men snyggt, schyst utsikt och goda drinkar. Vladi, som jobbar på Hilton, kunde tyvärr inte joina oss fullt ut då hans pass varade hela kvällen.
Gary och Sajma.

Jag och Gary


I lördags var det sightseeing som gällde och för att få den bästa bilden av Stockholm åkte vi på en båttur i skärgården! Det var efter dessa 3 timmar som jag verkligen bestämde mig att här ska jag bo =)
Gary är sjukt laddad



Grönan =)


Guiden hade en minst sagt... speciell... frisyr..!

Vaxholm

Fjäderholmarnas krog


Efter båtturen mötte vi upp Vladi som via Gamla stan tog oss till Fåtöljen på Götgatsbacken där Sajmas bror jobbar. Världens godaste pastasallader. No doubt! Jag lär bli stammis där nästa år.
Gary och Vladi

Gamla Stan

Ministaty!

Hur söt som helst


På lördagskvällen var det utgång som gällde och kvartetten som gav sig ut i Stockholmsnatten bestod av mig, Gary, Sajma och Gabriella. För att få en ordentlig start på kvällen tog vi oss till Absolut Icebar som verkligen var en upplevelse, en iskall upplevelse...

Vinterkappor och vantar på!



Glas av is. Läckert!

Älskar denna bilden på Gabbi


Efter Icebar gick vi till Ambassadeur och dansade loss.

Och natten avslutades på White Room där jag sjukt otippat träffade på min vän Jerry från Holland som jag träffat på Kos för både ett och två år sen. Galet roligt återseende!
Sajma garvar som vanligt :)

På White Room träffade vi även på Vladis bästa vän


På söndagen var det dags för sightseeing igen! Denna gång bar det av till Globen, Vasamuséet och Gröna Lund!
Världens största golfboll? =)


400 år är ganska gammalt...



Mix Megapol hade artistjakt och även kända artister hade uppträdanden, bland andra Måns Zelmerlöw, Fibes oh Fibes!, Kim Wilde, Johan Palm och Lili & Susi.
Zelmerlöw

Fibes oh Fibes! & Kim Wilde

Det är ju inte så stor idé att gå på Grönan om man inte åker något. Och det är klart att man testar årets nykomling. INSANE! Woohoooo!

Turen som egentligen tar dryga 70 sekunder tog istället ca 5 minuter för oss för vi hade så klart turen med oss så att vi fastnade efter halva åkturen... Som tur var inte uppochner..! Riktigt nervöst! Adrenalinet efter åkturen gjorde att man typ satt och skakade och var beredd på att den när som helst skulle sätta igång igen. Sen hände det. Wooooooohooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!! Man visste inte vad som var upp och vad som var ner eller överhuvudtaget var man var... Jag rekommenderar åkturen starkt! =)
Sen är ju jag ett fan av TV-serien Färjan som jag tycker är galet underhållande! Ny säsong nu dessutom! I like. Så jag var ju bara tvungen att ta en bild på mig och båten Cinderella =)

Och så en avslutande klassisk bild. Fint.


Måndagen blev chill med ärende till Thailändska ambassaden och shopping på NK. Sen bar det av till Skottland för Gary och Kalmar för mig.
En riktigt härlig helg i en riktigt härlig stad =)

I´ll be back...
xx
L

Kommentarer
Postat av: Mia

Tjena!

Dessa bilder far mig att langta hem till Sthlm lite granna! Men nu ar mamma o pappa har och jag har fatt en massa knackebrod och godsaker! :) Kram pa dig!

2009-09-11 @ 03:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0