Lyxig vardag

Jag har letat ihjäl mig för att hitta ett enkelt recept på vitvinsrisotto. För det får man faktiskt lyxa till sig med ibland :) Speciellt när man på en helt vanlig onsdag ska ordna en galamiddag för 6 personer!

Antingen verkar receptet sjukt komplicerat eller så har de i massa konstig skit som man inte alls vill ha i. Tillslut har jag nu alltså hittat ett guldkornsrecept som är hysteriskt roligt skrivet. Sjukt spännande att se hur resultatet i slutändan  blir när det typ i varannan punkt i beskrivningen står att man själv ska hälla i sig vinet... haha! Återstår att se hur detta kommer gå, men kul blir det! Dresscode är smoking alt. kostym för grabbarna och afton/fest/cocktailklänning för tjejerna. Och för att inte avslöja menyn alltför mycket kan jag lova att det kommer dofta av havets läckerheter och fräscha frukter! Fördrink hör ju till så klart och det kommer inte vara vilken fördrink som helst...

För er som är nyfikna på receptet på vitvinsrisotton, klicka på länken:
http://minbrorskokbok.blogspot.com/2007/01/risotto.html

Bon appetit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0