Galamiddag

Jag var lite orolig att jag skulle bli tvungen att ställa in middagen igår för en elak förkylning hade anfallit mig... Men som tur var var det inget långvarit så nu är jag på g igen :) Galamiddagen blev verkligen lyckad och maten smakade faktiskt långt över förväntan..! Varken jag eller Johan är ju några stjärnkockar, men kanske är det vår framtida karriär...
När alla föreberedelser var gjorda och bordet dukat plingade gästerna på dörren och det hela kändes som man hade klivit in i tv4:s "Halv åtta hos mig". För övrigt ett sjukt underhållande program där Helge Skoog ständigt lägger finurliga kommenterar i bakgrunden. Det var bara han som fattades i min lägenhet :)



Som fördrink bjöds det så klart på min personliga variant på Cointreaupolitan with a twist* som var mycket uppskattad :)


Och så här såg menyn ut. Riiiiktigt gott :)

Hela skaran samlad. Inte alls uppgjort foto med självutlösare... haha! Schnyggt!

Fina namnskyltar hade jag gjort:

Huvudrätten, vitvinsrisotto med havssvärd.

Värdarna intar efterrätten!

Härliga gäster!

En sjukt lyckad kväll måste jag säga trots att vårt planerade besök på Byttan inte riktigt blev som vi tänkt oss då vi missat att klubb RYMD bara går varannan onsdag och därmed stängde Byttan redan klockan 00. Miss i protokollet, men riktigt trevligt hade vi här hos mig i alla fall :)

Nu ska jag snörvla över pluggpapprena och försöka få in lite nyttig fakta inför tentan på måndag, som blir min sista tenta i Kalmar for ever ever ever (förhoppningsvis i alla fall, om jag klarar den vill säga...). Sen ska jag glassaaaa!!!
Jobb på Byttan på lördag och då kommer nya månadsklubben MAÑANA har premiär. Med Stjärne bakom spelaren kan jag lova bra tryck! Be there ;)

Puss å kraaam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0