DAG 2

DAG 2

 

Efter helvetesnatten måste jag ändå säga att jag klarade mig igenom dag 2 ganska bra. Förutom att regnet forsade ner hela dan kande jag att det nog skulle kunna gå att skaffa sig ett liv här, eller i alla fall ett halvår av ett liv...

 

Besöket på skolan var ett av skälen. Universitetsområdet var verkligen jättefint. Massa växter och palmer (jag gillar palmer), fontäner, sportområden och fräscha skolbyggnader. Dr. Kom förklarade kurserna vi fick välja och annat som rörde skolan. Väldigt skönt att höra någon prata bra engelska! Dessa kurser valde jag:

 

Ethics for hospitality and tourism

Hotel and lodging management

International transportation management

Business analysis and planning

Thai cultural heritage

 

Tyvärr gick de kurser jag egentligen ville läsa på  vårterminen, men de här kurserna blir nog bra också.

 

Andra skälet till lättnaden igar är att jag får byta rum. Tills bytet sker har jag flyttat in hos Frida eftersom jag vägrar stiga in i det där rummet igen... Nu är i alla fall kacker'äckel'lackan död. Men jag antar att han har en hel drös med polare...

Det nya rummet ligger på 6e våningen  i byggnaden bredvid och ser likadan ut men betydligt fräschare och dessutom nymålade väggar och tak.

 

Svaren på mina panik-sms till Tina igar inatt var väldigt skönt att läsa. Tack Tina. Du lär få fler sådana sms..!

 

Internet kommer jag inte ha på mitt rum men går finfint att använda nere i receptionen. Ska försöka uppdatera så ofta jag kan.

 

Men nu drar jag och Frida ner till Koh Samet och ska gotta oss på beachen till på söndag!!! Mer uppdateringar kommer då!

 

Puss och kraaam

 

 


Kommentarer
Postat av: Marie

Å vad skönt att man kan andas ut nu...tur Du kom bort från möglet!!!!

Tyckte Du va lite elak som dödade den andra invånaren i lägenheten...man ska va snäll mot djuren! he he he Han va nog troligtvis den enda nöjda hyresgästen där oxå....

Synd dina tilltänkta kurser gick till våren, Kan Du gå dom då? Skicade faktiskt ett sms igår men jag har inte fått svar från Dig, kanske inte smsen kan färdas så långt?

kraaam

2009-10-22 @ 14:03:05
URL: http://marie-bergstrom.bloggagratis.se
Postat av: Storebror

Åh vad skönt att höra att du känner att du klarar dig. =)

Jag är såååå imponerad av ditt mod och dina äventyr!! Du är bäst!!! =)

Många kramar bror!

2009-10-22 @ 20:10:05
Postat av: Johanna

Ett STORT Grattis på födelsedagen Minelli!

Hoppas att du får en jättefin dag! Kramar yohäna

2009-10-24 @ 12:46:46
Postat av: Suvi

Hej Lis!

Hope that everything is great there. I'll read your blog and try to understand at least the mainpoint of your text ;) good practise for my svenska..

and have to say that my face is turning to green for being jealous for your trip!

Enjoy the sun,food ,the lovely thai-people with amazingly big heart and everything there! Say hi to Frida as well.

miss u girls!

take care.

2009-10-25 @ 22:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0