Söderkänsla

Södertrippen var ett välbehövligt avbrott från storstadslivet. Flyget gick ner till Phuket där vi spenderade de första två nätterna hos säsongaren Youssef och hans polare. Det känns bra att ha vart i Phuket för nu förstår jag varför folk har sagt att jag inte ska åka hit. Ville ändå skapa mig en egen uppfattning liksom. Det är för mycket turister, för mycket försäljare, för mycket fest, för höga priser... lite för mycket av allting förutom att det faktikst är för lite av... Thailand.

Och andra sidan var vi bara i Patong och jag antar att det är där det är värst så det finns säkert bättre ställen på Phuket.

Patong Beach


Men vi hade kul ändå och jag var och hälsade på i Europeiska Bartenderskolans lokaler! Blev en nostalgikänsla och det kändes som det var igår jag pluggade in receptet till Black Russian, fast det nu var två och ett halvt år sedan...




På kvällen blev det fest på ett nyöppnat ställe som heter White Room där Youssef jobbar och vi gick även till en annan bar där Thailands näst bästa flairtender jobbar! Kul att se!!


Flairtenders *2

Frida och Youssef


På lördagen drog vi vidare till Phi Phi-öarna och det gjorde även lärarna på EBS!

Huvudlärare Patrik

Assisterande lärare Robinzon och Mathias


Innan båten anlände till Phi Phi Don tog vi en tur runt Phi Phi Leh och snorklade vid Maya Bay :)



Vackert


En riktigt häftig känsla var när jag helt själv snorklade iväg och klev upp på den här stranden! I ögonblicket såg jag inte heller till någon båt och jag hörde bara vågorna skvalpa upp på beachen. Helt ensam på en öde ö. En riktig Robinson-känlsa!


En brunch i solen. Helt okej :)



En långtailbåt i skymningen



Det är nog inte sista gången jag åker till Phi Phi-öarna :)

xoxo




Kommentarer
Postat av: baken

härliga bilder!puss

2009-11-22 @ 09:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0