Kinesisk uppladdning inför tisdag

Igår blev jag och Frida bjudna hem på kinesisk middag hos min kinesiska granne Laky och två av hans vänner! Han hade verkligen lagat asgod mat med kycklingsoppa (där lite smått chokerande hela kycklingen låg i grytan...), ris, köttfärs, fisk, pumpa och majs. Han bjöd även på te på kinesiskt vis vilket var en annorlunda, omständig men ändå trevlig process som jag däremot själv aldrig skulle palla. Koka vatten, sila, hälla ut, mer vatten, sila, hälla upp, hälla ut.... osv.. :P serverades i små små minikoppar, jättesöta! Därför man var tvungen att fylla på hela tiden. Men gott var det!
Efter middagen mötte vi även upp Paully drog vi till RCA (där alla stora klubbar ligger) och gick ut på stället Route 66 där vi även var på halloween.

Kul med lite kinesisk feeling och mental förberedelse innan man drar dit! På tisdag drar jag ju som sagt på snabbvisit till Macau i Kina där jag ska jobba som bartender på ett event för Louis Vuitton som har öppnat en ny butik där. Kommer bo på lyxiga och 5-stjärniga hotellet Wynn. Helt okej :)

Ikväll blir det julfest som SWEA håller i. Ska bli jättemysigt med lite julstämning! Tycker ändå de pyntar mer än vad jag trodde här i Bangkok, i alla fall på köpcentrena. Där är det julgransbelysning och även en och annan julgran! Jag kan ju inte direkt säga att jag klagar på vädret här men det hör ju faktiskt lite till vintern och julen att man ska klä på sig massa stora tjocka kläder och sätta sig framför brasan och dricka te! Hade vart mys!

Fasen vad jag saknar er därhemma!!! Mys nu ordentligt i vintermörkret!! Massa filtar och massa te!
Nu blir det flairträning!

Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0