Får det lov att vara en skorpion?

Niklas och hans polare mellanlandade i Bangkok i tisdags för att sedan dra vidare till surfvågorna på Bali! Jag och Frida åkte och mötte upp gänget på Khao San Road.

Restaurangmiddag på thailändskt vis med västerländskt stuk. Galet gott med pasta och krämig svampsås efter att ha levt på ris och kyckling i två veckor..! Frida lyxade sig med grekisk sallad.

Sen drog vi till ett annat ställe som låg uppe på ett tak. Där satt thailands skönaste lirare och sjöng klassiska covers. Han ägde på guran men dessvärre sög han på sångtexterna så han får nog öva på dem tills nästa gång.. haha... Riktigt schyst place!

Många tänker Khao San Road när de tänker på Bangkok. För mig och Frida var det rätt skönt att komma dit eftersom thaifolket kan snacka hyfsad engelska och vi smälter in lite bättre... Är man ute efter solbrillor, smycken, strandkläder samt testa käka larver, gräshoppor och skorpioner är detta the place to be. Jag diggar det (kanske inte insekterna...). Men man märkte ganska snabbt att detta inte är en gata man vill stanna särskilt länge på. Man får inte vara ifred många sekunder. Jag, Frida och Niklas satt på en liten pub och drack öl, och jag tappade räkningen efter den 10e thailändaren som kom och skulle sälja sina j*vla trägrodor. Fast i turistfällan. Jag måste säga att det är otroligt skönt där vi bor att ingen kommer och tjatar på en att man ska köpa nåt. De tittar på oss, ler mot oss och lämnar oss ifred.

Här har vi en klockren skylt! Turistthailand i ett nötskal... Jag gillar den starkt och jag diggar även thaisnubbens fotopose...

Det är kul att ha vart på Khao San Road, den berömda backpackergatan, och jag vill absolut åka dit igen och kommer säkerligen göra det också. Det är en gata man inte bör missa. Men åker man till Bangkok utan att vistats utanför Khao San Road, då har man inte vart i Bangkok...


Kommentarer
Postat av: elin.e

det är smått hysteriskt..

2009-11-06 @ 11:32:53
URL: http://elineeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0