Onsdagshäng på Byttan

Igår var den lediga dagen. Och vad gör man då?! Man går till Byttan! Känns numera som mitt andra hem :) Jag och Signe gick dit vid nio-tiden och hamnade i fåtöljerna på första parkett till banden Morgonrock som spelade klockan tio. De började med en liten trudilutt i hallen...
Sen kom de så klart igång mycket den riktiga spelningen
Fåtöljhäng

Isisen och Lisisen

Anna, Signe och jag i tältet

Vad som händer här är lite oklart..!?!


Efter en mycket trevlig kväll skulle jag cykla hem men blir stoppad ungefär 50 meter från Byttan av tre grabbar som får för sig att bära mig hem. En asgarvande Lisa var inte helt lätt att bära och deras försök lyckades bara i några fåtal meter. Jag tyckte i stunden att hela grejen var fruktansvärt rolig och till saken hör att en av killarna hade gymnastikdräkt på sig, eller förlåt, en skiddräkt! Efter att ha försökt typ 100 gånger att få ett svar på varför killen hade gymnastikdräkt på sig, eller skiddräkt som han envisades med att det var, visade det sig till slut att snubben var på svensexa och det förklarade ju som tur var klädseln.

En annan händelse som också är värd att nämna inträffade i tisdag då jag, Isa, Evelina och Anna skulle ta oss hem från Krögers vid 2 på natten. Isa fick för sig att stanna alla förbipasserande och fråga ut dem om vad de hade gjort på kvällen, var de hade vart, var de va på väg osv... En snubbe tog priset. Ett torkat löv hade fastnat på hans pakethållare.

Isa -Varför har du en fläderblomma på pakethållaren?? Gör du flädersaft??
Snubben -??
Isa -Det ser man på din skjorta. (?!?!?)

Jag, Eve och Anna ligger nästan ner av garv. Då säger Anna till mig:

-Ser du den svarta läderpungen??!!
-?!?!? Aaaaaaahahahahhaa

Isa har också uppfattat läderpungen och utbrister:

-Vi måste få ta ett kort på dig!!!

Snubben är klädd i jeans, skjorta, slips, solglasögon hängande över slipsen. Och en svart läderpung hängandes i skärpet på jeansen..!!!! Ja, tydligen har folk såna nu för tiden och tydligen har de dem när de går ut på krogen..!!?!! Jag trodde Birk Borkason och Ronja Rövardotter hade patent och ensamrätt på dem, men tydligen inte...

Nästa offer blev en tjock man som gick väldigt lustigt. Isa springer i fatt honom med en låtsasmick i högsta hugg och Evelina efter med mobilkameran.

Isa -Hej, var har du vart i kväll?? Eller förresten, vi kan börja med vad heter du??
Mannen -Kurt.
Isa -Hej Kurt. Har du haft trevligt ikväll??
Kurt -Ja.
Isa -Var är du på väg nu??
Kurt -Hem.
Isa -Jaha, då är du fri att gå!

Därefter följer asgarv och senare ett oräkneligt antal citat från Ice Age. Tisdagarna spårar alltid.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0