Observationer

  • Thaistudenterna går långsamt. Väldigt långsamt. Väldigt frustrerande när man har bråttom till skolan.
  • En bestämd tid är inte bestämd. Alltid senare.
  • Tystnaden i hissen är total, förutom thaistudenternas fnissande när jag och Frida befinner oss i hissen.
  • Engelskakunskaper existerar inte där vi bor.
  • Hello Kitty är omåttligt populär! Man ser den lilla barnsliga (ja, den är barnslig) katten överrallt, till och med på registreringsskyltar på bilarna.
  • Thailändarna har väldigt svårt för att säga R. Det blir gärna solly istället för sorry.
  • Jag har nog vant mig vid värmen. Jag tyckte det va kallt i Macau där jag gissningsvis skulle lägga temperaturen på 25 grader.
  • Thaitjejerna har alltid stylat, snyggt, välklippt och glansigt hår. Varför har inte jag det?
  • USA och Belgien har verkligen inte många hästar hemma. Belgien erkände till och med idag att han var stupid.
  • Det är tydligen okej att bilda sig en egen körfil på motorvägen.
  • Vissa tjejer är inte tjejer.
  • Thailändarna nickar alltid glatt och säger ja, även om de inte förstår vad man säger och menar. Därför är man aldrig riktigt säker på om man får det man vill eller hamnar där man ska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0