Förresten hoppas jag att ris är jävligt nyttigt

Andra "tentan" avklarad. One to go!

Pga av tidsbristen igår speedade jag upp pennan ännu mer idag. Men det visade sig att "true and false"-frågorna och "ringa-in-det-rätta-svaret-frågorna" gick betydligt fortare att svara på, så efter 45 minuter lämnade jag klassrummet...

Något som är lite lusitgt är att det finns "regler" för hur man ska vara klädd när man kliver in i tentasalen. Skoluniformen ska så klart vara på. Helst ska man ha pimpat upp den med extra fina knappar, pins och skärp i midjan. Dessutom måste man stoppa in skjortan i kjolen. Dock är de lite olika petiga med det där, igår var det ingen som brydde sig medan jag idag fick en liten men bestämd tillsägning om att stoppa in skjortan. Motivet var "vi tar det här seriöst" (??!!???). Som om det skulle vara seriöst och sitta och skriva en låtsastenta med "true and false"-frågor??!!....

Efter provet gick jag och Frida och käkade. Det blev som vanligt favoriten "chicken cashewnuts" som jag knappt behvöver beställa längre eftersom de som står i kassan redan på lång väg innan jag ens hunnit fram förstår att det är det jag vill ha :)

Pga mitt stora intag ris i det här landet hoppas jag att det är jävligt nyttigt.

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0