En helt vanlig torsdag...

I torsdags var det allmän helgdag här i Thailand vilket innebär att vi var lediga från skolan.

Jag och Frida åkte in till China Town för att strosa runt lite. Blev dock inte särskilt överraskade eftersom China Town ungefär ser likadant ut i alla städer. Men väldigt trevligt ändå! Vi hamnade på en marknadsgata där det knappt gick att ta sig fram gåendes, ändå tyckte de det var en väldigt bra idé att försöka ta sig fram med både mopeder och bilar. Och det är ju inte så att de kör särskilt långsamt heller..!

Vi trodde att vi hade hamnat i skoparadiset, men det verkade så klart bättre än vad det var.  Minimum köp av antal skor i en butik var 6 par... Även om priset var väldigt överkomligt kändes det onödigt att plocka på sig 5 par extra halvfula skor när man egentligen bara vill köpa 1 par...

Efter ett par timmar hamnade vi vid hamnen vid floden och hoppade på en long-tail båt som tog oss på en timmes båttur. Verkligen värt att se då det känns som en helt annan stad när man puttrar omkring bland små hus som är byggda på pålar ser mer eller mindre ut som om de kommer rasa ihop vilken sekund som helst... Mindre fachinerande var när vi såg barn som badade i floden. Jag skulle nog tveka att ens stoppa tårna i det där vattnet...

Båten släppte av oss vid Hilton Millenium där vi åkte upp till "Three Sixty Bar" på 31:a våningen. Enorm utsikt över Bangkok och riktigt goda cocktails!!

Dagen avslutades med middag på en liten enkel thai bar/restaurang vid floden innan vi satte oss i en taxi och åkte tillbaka hem.

Det är det här som är så häftigt med Bangkok. Ena stunden åker man båt bland pål-hus (heter det så..?!), nästa stund trängs man på en marknad för att minuterna efter sitta på en takterrass med utsikt över vad som där uppe känns som en tyst, lugn och stilla stad...
Bangkok är kontrasternas stad, utan tvekan.

Bilder från dagsturen kommer senare.

I fredags var jag galet trött så jag slocknade klockan 9 på kvällen (!) och vaknade 8.30 (!) på lördag morgon! Välbehövlig sömn.

Igår var det lördagkväll och partaj på schemat. Jag och Frida gick först till "Nest" som är en riktigt schyst takterass-bar där det är perfekt att sitta och chilla med en drink att starta kvällen med. Där träffade vi
ett gäng trevliga människor och begav oss senare vidare till "Bed Supperclub" där det var mer ös än förra gången vi var där och jag gillar verkligen stället! Riktigt bra musik!

Idag är det lucia och så värst mycket luciafirande blir det inte här tyvärr... Hade vart galet gott att smaska på lite lussebullar och pepparkakor!!! Men jag får väl nöja mig med fruktståndet nere på gatan...

Hoppas i alla fall att ni har ett riktigt mysigt luciafirande där hemma!!!
Saknar er!
Puss och kram,
L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0