Dream team

Att kurserna på skolan inte har någon vidare universitetsstatus är ju inget nytt. Dagens lektion i e-business tog nog ändå priset.

Vi öppnade ett dokument i ett hemsideprogram som jag dock inte minns vad det heter. Hur som helst, även om man inte skulle få det förklarat hur man ska gå till väga kan man nog efter ett tag själv räkna ut vilka ikoner man ska klicka på. Men det är ju ändå schyst att man får det serverat liksom. Men att läraren tar sig tid att berätta hur man markerar en text (sätt markören i slutet av det man vill markera och dra sedan med musen över meningen, för er som inte vet...) för att sedan göra den kursiv (klicka på ikonen med I, för er som inte vet...). Man kan ändra färg på texten också! (markera, följ ovanstående förklaring, klicka sedan på vilken färg man vill att texten ska vara i, för er som inte vet...)

När lektionen var slut frågade jag min kinesiska granne Laky om han var med i nån grupp till grupparbetet vi ska göra om två veckor. Han är den som är mest normal i klassen och är riktigt schyst även om han inte pratar så bra engelska. Han svarade att han redan hade en grupp men att jag gärna fick vara med. Till min stora förfasan är ingen mindre än min egna favorit USA med i gruppen..! Jag kommer avlida!! Jag ska göra ett grupparbete med USA, det händer inte. Tänk positivt Lisa, tänk positivt. Kanske kan jag få ett annat intryck av honom under denna tid... Åh.. nej... Jag kommer verkligen avlida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0