Jul på Thai-vis

Första julen utan snö är ju en drastisk överdrift, men däremot har jag haft min första jul utan kyla och med 30 grader varmt och sol istället!

Julkänslan fanns ju inte riktigt, men jag och Frida försökte så gott vi kunde.

Vi började firandet i onsdags då vi gick på bio och såg filmen "Avatar". Jag är sjukt imponerad över grafiken och filmmakarnas fantasi. Jag antar att det är en film som definitivt är bäst att se på bio, då de storslagna miljöerna och specialeffekterna inte skulle få samma djup på en tv-skärm. För min del var det lite för mycket tv-spelsinspirerat den sista timmen, men i övrigt en väldigt välgjord och sevärd film!

På julafton startade vi dagen med Thai Chi på gymmet och sen tillbringade vi ett par sköna timmar vid poolen. Sen drog vi iväg till ett Spa som ligger precis där vi bor och lät oss bli ompysslade i 3 timmar med helkroppsmassage och ansiktsbehandling!



Vi hade tänkt oss någon form av utgång på kvällen och för att bli riktigt snygga åkte vi till ett köpcenter här i närheten och blev sminkade av en sminkör på MAKE UP STORE.

Snygga blev vi!


Vi blev bjudna på en liten julfest hemma hos en svensk kille, Andreas, där det bland annat var dukat med glögg och lite provisorisk svensk julmat..!
Johan och Ricke lagar pulve.. ehm.. potatismos.. :P

Litet julbord

Lite senare begav vi oss till Q Bar.
Julhatten på!


Någon sovmorgon blev det dock inte då jag hade min sista midterm exam idag. Denna gång i mitt favoritämne e-business. Som jag anade bestod provet av korta frågor med svarsalternativ. Uteslutsningsmetoden is the shit.

Nu kan jag äntligen njuta av jullov!!! Längtar järnet ner till Koh Lipe! Ska bli grymt härligt att få leva lite ö-liv ett tag! På tisdag bär det av! Wiiiiiiiiiiii!!

Hoppas ni alla hade en mysig jul! Lite dumt av mig att lyckas pricka in att missa året då det faktiskt är snö på julafton... Julen är ändå speciell och jag saknar er därhemma!

Happy holidays till er alla!
xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0